Інститут кар’єрного радника стартував з 1 січня 2019 року. Це перший етап трансформації служби зайнятості як провайдера послуг на ринку праці. Протягом 2019 року відбудеться запровадження інституту консультанта роботодавця. Змінам, які відбудуться та апробуються протягом 2019 року буде дано глибоку оцінку і, за умови досягнення позитивного результату, можуть бути підстави для ініціювання змін до профільного законодавства.
Державна служба зайнятості не є соціальною касою з виплати допомоги по безробіттю. Допомога по безробіттю є супутньою, але не основною функцією підтримки громадян, які стали безробітними. Головне завдання служби – зацікавити громадян постійно тримати в тонусі свою кар’єру та довести переваги легальної зайнятості.
То хто ж такі кар’єрні радники?
Кар’єрні радники – це спеціалісти з працевлаштування, які оволоділи новими стандартами обслуговування клієнтів служби. Кар’єрні радники здійснюють індивідуальний супровід клієнтів з метою їх подальшого працевлаштування. Вони надають безробітному вибір: працювати, самостійно заробляти собі на життя, змінювати за сприяння служби зайнятості роботу, або пасувати перед труднощами та залежати від соціальних виплат. Також вони допоможуть громадянам розвинути навички управління кар’єрою та адаптуватися до потреб ринку праці.
Клієнти мають право впливати на те, щоб їм надавалися саме індивідуальні, а не формальні чи стандартні послуги. Забезпечення індивідуального підходу з наданням послуг є одним з головних обов’язків кар’єрного радника. Кар’єрні радники при складанні індивідуального плану працевлаштування безробітного передбачають лише ті послуги, які відповідають групі профілювання та професії, посаді, роботі, яку хоче отримати клієнт. Головне – що клієнт може робити практично, а не теоретично. Тому, кар’єрний радник виявляє здібності та можливості клієнта, до чого у нього є хист, оцінює усі ризики та можливості, та надає свої рекомендації клієнту, який ухвалює рішення та несе відповідальність за власний вибір. Від можливостей, бажання, рішучості та активності людини залежить розвиток її професійного життя.
Державна служба зайнятості, реалізуючи соціальну функцію, зобов’язана підтримувати клієнтів, але ми повинні розуміти, що всі інвестиції у професійний розвиток та заходи сприяння працевлаштуванню, мають окупитися через легальну заробітну плату, яку буде отримувати колишній клієнт служби. Саме тому кар’єрні радники стають невід’ємними учасниками процесу сприяння легальній зайнятості в рамках розвитку бізнес-клімату, підвищення соціального захисту громадян, а також становлення соціальної відповідальності бізнесу.