Інформуємо про те, що Менський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області є учасником пілотного проекту щодо подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет, який запроваджено відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 09.07.2015 № 1187/5. Метою такого нововведення є оптимізація процедури подачі громадянами заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, запобігання проявам корупційних діянь, забезпечення доступності адміністративних послуг, які надаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану, а також створення сприятливих умов для їх отримання, зменшення черг у цих відділах.
Веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», є офіційним сервісом щодо подачі заяв або звернень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та є доступним усім користувачам мережі Інтернет.
Доступ до електронних послуг веб-порталу надається через особистий кабінет користувача, після реєстрації. Для того щоб зареєструватись на веб-порталі необхідно зайти на головну сторінку за посиланням: http://dracs.minjust.gov.ua заповнити реєстраційну форму (логін, ПІБ, електронна адреса), отримати на електронну пошту тимчасовий пароль доступу, за допомогою якого зайти в «особистий кабінет» та почати користування.
Через веб-портал кожен має можливість подати до відділу державної реєстрації актів цивільного стану наступні заяви: про державну реєстрацію шлюбу, про державну реєстрацію розірвання шлюбу, про державну реєстрацію зміни імені, про внесення змін до актового запису цивільного стану, їх поновлення та анулювання, про повторну видачу свідоцтв та витягів з державного реєстру актів цивільного стану громадян, або звернення щодо їх формування. Крім того, з використанням функціональних можливостей Веб-порталу користувач може здійснити попередній запис на відвідування відділу державної реєстрації актів цивільного стану із зазначенням зручних дати та часу з вказаних вище питань, а також з питань державної реєстрації народження, смерті.
Вищенаведені заяви повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаним під час її особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Подання до відділів ДРАЦС звернень щодо заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет не звільняє від необхідності особистого звернення користувача до відділу та подання ним документів, передбачених законодавством.
За результатами розгляду звернення щодо запису на прийом через Веб-портал до особистого кабінету користувача надсилається повідомлення у якому зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та контактний телефон особи, яка буде здійснювати прийом, а також дата та час прийому.
У разі направлення заяви щодо державної реєстрації шлюбу користувачу необхідно не пізніше трьох робочих днів після отримання повідомлення про результати її розгляду звернутись особисто до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для підписання заяви.
Фізичні особи, які направили заяви з накладенням електронних цифрових підписів або звернення щодо їх формування, відповідають за достовірність зазначених відомостей, а також доданих до них відсканованих копій документів.