Навігація

Погода в Мені

Опитування користувачів

Як Ви оцінюєте наш сайт?

Один з найкращих
Непоганий
Влаштовує
Зустрічаються кращі
Зовсім не сподобався

Архів

Грудень 2020 (2)
Листопад 2020 (10)
Жовтень 2020 (21)
Вересень 2020 (19)
Серпень 2020 (25)
Липень 2020 (22)

Календар

«    Квітень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Наші партнери

Про особливості проекту районного бюджету на 2018 рік

4-12-2017, 15:51 | Розділ: Новини | Переглядів: 740

Про основні особливості районного бюджету 2018 року

Згідно положень Бюджетного кодексу України місцеві бюджети повинні бути ухвалені до 25 грудня поточного року. Цей же самий нормативний документ говорить і про те, що якщо до моменту прийняття місцевих бюджетів державний бюджет не прийнято, то місцеві бюджети затверджуються в умовах попереднього року.

Варіант застосування минулорічних показників для нашого району неприйнятний, бо на теренах Менщини зміниться кількість місцевих бюджетів з 27 на 11, а відтак виникне необхідність проведення перерозподілу і фінансових потоків, і напрямків проведення видатків.

Зупинимось на аналізі показників районного бюджету Менського району на наступний 2018 рік.

Доходи районного бюджету обраховано в сумі 45,2 млн грн., з яких власні надходження – 14,5 млн грн., базова дотація – 7,9 млн грн., освітня субвенція – 16,1 млн грн. та медична субвенція – 6,7 млн гривень (таблиця 1).

Видатки районного бюджету на наступний рік обраховано в сумі 85,6 млн грн (таблиця 2) при цьому передбачено, що 31,6 млн грн районному бюджету повинно надходити з бюджету Менської міської ради, оскільки такі установи як:

- КЗОЗ «Менська центральна районна лікарня»,

- КЗОЗ «Менський центр ПМСД» (в частині оплати енергоносіїв),

-Централізована бібліотечна система,

-Степанівський міжшкільний навчально – виробничий комбінат,

-Комунальна установа «Трудовий архів Менського району» фінансуватимуться з районного бюджету, а послуги надаватимуть як на території району так і на території об’єднаної громади. Суми спів фінансування наведено в колонці 15 таблиці 2.

Потребу на фінансування установ і закладів бюджетної сфери на наступний рік обраховано з урахуванням зміни умов оплати праці працівників окремих галузей, прогнозованої зміни цін та тарифів на енергоносії, що їх споживатимуть бюджетні установи, передачі частини видатків на фінансування до об’єднаної громади та забезпечення тимчасового спільного утримання окремих установ.

Серед джерел доходів, що наповнюватимуть районний бюджет, традиційно найбільшу питому вагу займатиме податок з доходів фізичних осіб. З урахування зміни кінцевого бюджету зарахування його розміру прораховано на рівні 14,2 млн гривень. Неподаткових надходжень плануємо отримати 256,0 тис грн, з яких 200,0 тис грн – адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Серед трансфертів заплановано показники базової дотації, освітньої та медичної субвенцій, що названі вище.

У видатковій частині по державному управлінню планується утримання апарату районної ради в умовах 2017 року та фінансування районних програм, головним розпорядником по яких виступає районна рада, це:

1. Програма розвитку комунального підприємства районної ради «Менарайкомунпослуга»,

2. Програма розвитку комунальної установи районної ради «Трудовий архів»,

3. Районна програма підвищення кваліфікації в школі місцевого самоврядування,

4. Програма забезпечення виконання депутатських повноважень депутатами районної ради,

5. Програма поводження з твердими побутовими відходами.

Видатки галузі «Освіта» планується спрямувати на:

- Фінансування загально – освітніх навчальних закладів, що розташовані на території, що не ввійшла до ОТГ. Це всього 11 закладів загальної середньої освіти по 2-х з яких призупинено процес навчання у зв’язку з відсутністю контингенту учнів (Бігацька ЗОШ І-ІІІ ступеня та Гусавська ЗОШ І-ІІ ступеня).

Потребу по заробітній платі обраховано зі збільшенням розміру мінімальної заробітної плати, підвищенням окладу працівника І тарифікаційного розряду, підвищенням посадових окладів педагогічним працівникам на один тарифний розряд з 1 січня наступного року, виплату винагороди за сумлінну працю у розмірі 25% до посадового окладу та виплату надбавки за престижність професії на рівні 20% до посадового окладу з підвищеннями. По деяким видозміненим складовим заробітної плати педагогічних працівників відповідні нормативні документи ще не затверджені, але відповідні проекти підготовлені, подані на затвердження і анонсовані галузевим міністерством такими, що будуть затверджені до початку бюджетного періоду 2018 року.

- Фінансування позашкільної освіти планується в рамках утримання Березнянського будинку дитячої та юнацької творчості. З офіційних роз’яснень насьогодні слідує, що нововведення по заробітній платі до педагогічних працівників позашкільної освіти не застосовуються. Менський районний центр дитячої та юнацької творчості, Менська районна станція юних техніків та дитячо-юнацька спортивна школа (освіти) переходять на фінансування з міського бюджету.

- Кількість працівників районного методичного центру, централізованої бухгалтерії, а відтак і видатки на їх утримання планується зменшити у порівнянні з показниками 2017 року.

- Групу господарського обслуговування планується утримувати в кількості 7 посад ( начальник, юрист, спеціаліст з охорони праці, технік, секретар та 2 водії).

- На фінансування Степанівського навчально-виробничого комбінату, який забезпечує надання професійної освіти та підвіз учнів до місця навчання і у зворотньому напрямку заплановано спрямувати 3,7 млн грн, з яких дольова частка районного бюджету становить 1,3 млн грн, а міського бюджету – 2,4 млн грн. Насьогодні напрацьовано варіант, що передбачає передачу Степанівського МНВК на фінансування до міського бюджету з 1 червня поточного року. Для забезпечення стабільного фінансування даного закладу проектом бюджету пропонується стовідсотково затвердити видатки по потребі відповідно до дольової участі та при умові передачі закладу проводити передачу разом із залишками кошторису.

В галузі охорони здоров’я запропонованим проектом бюджету планується повністю утримувати КЗОЗ «Менська центральна районна лікарня» та оплачувати енергоносії по КЗОЗ «Менський центр первинної медико-санітарної допомоги». На фінансування центру ПМСД розмір медичної субвенції на місцеві бюджети у першому читанні Державного бюджету не передбачено, натомість заплановано створення окремої програми по фінансуванню первинної ланки медицини.

Потреба на фінансування Центральної районної лікарні становить 33,6 млн грн. Сума медичної субвенції на район та об’єднану громаду становить 22,2 млн грн (15,5 та 6,7 млн грн. відповідно). А от на 11,4 млн грн треба збільшувати фінансування закладу за рахунок власних надходжень районного та міського бюджетів. Розрахункова сума співфінансування становить 2,3 млн грн. з районного бюджету та 9,3 млн грн. з бюджету міста.

При нестачі кошторисних призначень медичної субвенції, що дорівнює майже 35 % від суми загальної потреби, порушення відсотків фінансування спільного утримання призведе до фактичного припинення існування закладу.

Фінансування придбання інсуліновмісних препаратів проводитиметься як і в попередні роки коштом субвенції з обласного бюджету. Але, як показує практика, для забезпечення стовідсоткової потреби, суму субвенції доводиться збільшувати майже в 2 рази. Так по районному бюджету ми плануємо співфінансування даної програми на рівні 106,4 тис грн, і хворі з територій, що не ввійшли до об’єднаної громади отримуватимуть препарати відповідно до потреби. При умові співфінансування даного напрямку з бюджету міста в сумі 293,6 тис грн всі без виключення пацієнти району будуть повністю забезпечені спеціальними лікарськими засобами.

Кошти, що надходили до району у вигляді відшкодування вартості ліків по окремих захворюваннях, на даний час не визначені, тому і у запропонованому проекті відсутні.

По галузі соціального забезпечення планується утримання територіального центру, що обслуговуватиме населення, яке не ввійшло до ОТГ. Розмір фінансування центру визначено на рівні 2,0 млн грн.

Фінансування молодіжного центру повністю передано на міський бюджет.

Фінансування районних програми соціального захисту поширюватиметься виключно на території, що не ввійшли до громади. Аналогічними програмами міської ради можливо забезпечити спектр соціальної підтримки і на інших територіях.

У районному бюджеті у наступному році фінансуватимуться такі напрямки:

- забезпечення соціальними послугами громадян похилого віку, що не здатні до самообслуговування – 36,0 тис грн,

- надання пільг населенню на оплату ЖКП (крім категорій, визначених законодавчо) – 56,0 тис грн,

- надання фінансової підтримки громадським організаціям інвалідів і ветеранів – 115,0 тис грн,

- забезпечення відшкодування вартості проїзду до місця отримання програмного гемодіалізу - 21,0 тис грн,

- часткове відшкодування вартості проїзду пільгових категорій населення залізничним транспортом - 5,0 тис грн,

- часткове відшкодування пільг по зв’язку - 5,0 тис гривень.

В галузі «Культри» по районному бюджету в наступному році заплановано проведення заходів районного значення, утримання Березнянського історико - краєзнавчого музею, районного методичного центру, як районного комунального закладу, що був «супутником» районного будинку культури, передбачивши, можливо, зміну назви та напрямків діяльності останнього, Березнянської школи мистецтв та централізованої бухгалтерії із скороченням штатів та видатків на її утримання. Фінансування Централізованої бібліотечної системи заплановано проводити спільними зусиллями районного та міського бюджетів. Загальний розмір фінансування ЦБС становить 4,3 млн грн, при цьому частка районного бюджету становить 1,2 млн грн, частка міського бюджету – 3,4 млн гривень. Порушення відсотків, розмірів та термінів співфінансування призведе до скорочення установи як такої.

Дотації місцевим бюджетам селища Березна та сіл Данилівка і Миколаївка заплановані у сумі 2,2 млн гривень.

Резервний фонд планується затвердити на рівні 1,0 млн гривень.

Затвердження фінансування головних розпорядників бюджетних коштів районного бюджету у названих вище розмірах призведе до перевищення видатків над доходами на 8,7 млн гривень. Утворений розрив пропонується перекрити за рахунок наступних джерел:

1. Затвердження видатків на виплату заробітної плати педагогічним працівникам загальноосвітніх навчальних закладів у розмірі, що відповідає освітній субвенції, зменшивши розрахунковий показник, а відтак і частково скоротивши задекларовані виплати на 1,3 млн гривень.

2. Через відсутність у доведених показниках суми дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я скоротити фінансування загальноосвітніх навчальних закладів на 6,0 млн грн передбачивши у проекті бюджету заробітну плату непедагогічним працівникам на 6 місяців (5,2 млн грн), оплату спожитих енергоносіїв на 70% від розрахункової потреби (0,8 млн грн.)

3. Скорочення розміру резервного фонду на 0,25 млн грн.

4. Скорочення фінансування по головному розпоряднику коштів «Районна рада» на 0,75 млн грн.

5. Зменшити дотацію сільським радам, затвердивши розрахунковий дефіцит на рівні 1,0 місячного фонду 0,4 млн грн.

При запровадженні перелічених заходів районний бюджет на 2018 рік буде збалансованим за доходами та видатками.

Зауваження та пропозиції по доопрацюванню показників районного бюджету на 2018 рік просимо направляти до фінансового управління райдержадміністрації.

Доходи районного бюджету Менського району на 2018 рік

Не пропустіть

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм іменем.